Блог статистикасы
196
Жазбалар
2738
Өтініштер
131656
Келушілер
Облыстық Басқармалар
(жергілікті бюджеттен қаржыландырылатын)
Областные управления и департаменты
(финансируемые из республиканского бюджета)

Здравоохранение


2017 жылға арналған Қостанай облысы әкімідігі денсаулық сақтау басқармасының «Лисаков қалалық ауруханасы» КМК тегін дәрігерлік көмек кепілді көлемі көрсету үшін дәрігерлік  формуляры

«Қазақстан Республикасында медицина қызметкерлерінің кәсіптік жауапкершілігін кепілдік беру туралы» Қазақстан Республикасының  Заңы жобасының тұжырымдамасы


ВОПРОСЫ И ОТВЕТЫ по внедрению обязательного социального медицинского страхования в РК

Буклет для медицинских работников об обязательном социальном медицинском страховании

Буклет для менеджеров здравоохранения об обязательном социальном медицинском страховании

Буклет для населения об обязательном социальном медицинском страховании

Буклет для населения об обязательном социальном медицинском страховании 2

Буклет для работодателей об обязательном социальном медицинском страховании


Қазақстан Республикасында міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру

 

Медициналық сақтандыру көптеген елдерде халық үшін, сонымен бірге жұмыс берушілер үшін денсаулық сақтау жүйесінің тиімді модельдерінің бір ретінде танылған. Ол азаматтарға медициналық көмекті кеңінен алуға мүмкіндік береді. Қазіргі уақытта 16 европалық мемлекетте, сонымен бірге Түркия мен Жапонияда міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру жүйесі қолданулуда (МӘМС). Дәл осы елдердің медицинасы қазіргі уақытта жоғарғы деңгейде және адамдардың өмір сүру ұзақтығы да жоғары – 80 – 85 жасқа дейін.

Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру тиімділігі денсаулықты сақтау үшін мемлекет, жұмыс беруші және азаматтың өзі де жауапты болатынына негізделеді.

Бұл ретте мемлекет мынадай міндеттерді өзіне алады:

Мемлекеттің барлық азаматтарына медициналық көмектің негізгі ең төменгі пакетін немесе тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемін ұсыну. Қазақстанда мұндай көмекті 17 млн. адам немесе мемлекеттің барлық тұрғындары ала алады. Азаматтардың міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру шеңберінде ұсынылатын медициналық көмекті алуы үшін экономикалық белсенді емес тұрғындарға Медициналық сақтандыру қорына жарналарды жүзеге асыру.

Қазақстанда экономикалық белсенді емес тұрғындар саны шамамен 10 млн.адамды құрайды. Бұл балалар, егде жастағы адамдар, көп балалы аналар, жүкті әйелдер, жұмыс істемейтін мүгедектер және т.б.

Жұмыс берушілер сонымен бірге өз жұмыскерлерінің денсаулығына қамқор болуға тиіс, себебі дені сау және өнімді еңбек ресурстары – кез – келген кәсіпорынның табыстылығынның кепілі.

Қазақстан кәсіпорындарында қазіргі уақытта 5,6 млн-нан астам адам еңбек етеді, олар үшін МӘМС жарналарын жұмыс берушілер жүргізеді.

Жұмыс істейтін азаматтар, егер олар нақты бір кәсіпорында жұмыс істейтін болса немесе өздерінің жеке ісі болса, өздерінің табастарынан аударатын болады.

Барлық аударымдар мен салымдардың бірыңғай қорға шоғырландырылуы осы елдерге қаражатты мақсатқа сай пайдалануды, ұсынылатын медициналық көмек түрін кеңейтуге және оның сапасын арттыруға және ең негізсі – жарна төлеушілердің алдында денсаулық сақтау жүйесінің есеп беруге міндеттілігі.

Осы шарттар медициналық сақтандыру жүйесінің тиімділігін қамтамасыз етті және Қазақстанның сол жүйені таңдауына негіз болды.

Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру жүйесі Қазақстан Республикасында 2017 жылғы1 шілдеден бастап енгізіледі және Қазақстан Республикасының барлық сақтандырылған азаматтарының жынысына, жасына, әлеуметтік дәрежесіне, тұрғылықты жеріне және табысына қарамастан медициналық және дәрілік көмекке тең қол жетімділікке кепілдік береді.

 

 

Қазахстанда міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру жүйесі 1 шілдеден бастап 2017 -2024 жылдарға арналған кезең-кезеңмен жүзеге асырылады. 2017 жылғы 1 шілдеден бастап жарналар мен аударымдар, 2018 жылғы 1 қаңтардан бастап медициналық көмекке құқығы басталады.

 

Емделудің қолжетімділігі.

Сіз кез-келген мемлекеттік және мемлекеттік емес клиникаларда медициналық көмек ала аласыз.Бұл жерде Сізге медициналық көмектің барлық түрлері көрсетіледі (дәрігердің қабылдауынан бастап, жан-жақты зерттеулер мен қымбат операцияларға дейін). Мұнда кеткен шығындарды Қор төлейді.

Сапалы медициналық көмек.

Қор медициналық ұйымдарды іріктеуді өзі қадағалайды. Әр клиника Сізге жоғары білікті медициналық көмек көрсетуге мүдделі болады, себебі Қор ауруханаларға және емханаларға көрсеткен сапалы медициналық қызмет үшін қаражат төлейді және олардың көрсетілуін қатаң бақылайтын болады.

Тегін және қол жетімді дәрі-дәрмектер

Сіздің мемлекет белгілеген ауру түрлері бойынша дәрілік заттарды тегін алуға құқығыңыз бар.

Сіз бұл дәрілік заттарды еліміздің кез-келген дәріханаларынан ала аласыз және олар бұл дәрілердің сапасы мен қауіпсіздігіне жауапты. Қор дәріхана қызметтеріне ақы төлеуді өз міндетіне алады.

Сіздің құқығыңыз бен мүддеңіздің қорғалуы

Егер Сз емделген кезде емнің сапасы төмен болса немесе сізді емдеуден бас тартып жатса, онда Сіз Қорға жүгіне аласыз, Қор Сіздің құқығыңыз бен мүддеңізді қорғай алады, Сіздің өтінішіңіз бойынша тексерулер жүргізіп, шаралар қолданылады.

Өз денсаулығыңыз жайында толық мәлімет ала аласыз.

Жана электронды денсаулық сақтау жүйесі ұйымдастырылатын болады, осының шеңберінде Сіздің жеке кабинетіңіз болады. Бұл жерде Сіздің емханаға келгеніңіз, стационарда емделгеніңіз, зерттеулер қорытындысы, анализдеріңіз, дәрігерлердің қорытындысы мен ұсыныстары туралы барлық ақпараттар болады.

 

Мемлекет экономикалық тұрғыда белсенді емес тұрғындар үшін жарна енгізетін болады: ЖОК-тан 4% (01.07.2017 ж. бастап) – 2 жыл, 5% (2018ж. бастап), 6% (2023ж. бастап), 7% (2024ж. бастап).

жұмыс берушілер – жалдамалы жұмыскерлер үшін (2%-дан (2017ж. бастап) кірістен 5%-ға дейін (2020ж.).

жұмыскерлер кірістен (1% (2019ж.), 2% (2020ж.)

және салық органдарында тіркелген өзін-өзі жұмыспен қамтыған азаматтар өзі үшін(дара кәсіпкерлердің, жекеше нотариустардың, жеке сот орындаушылары, адвокаттар, кәсіби медиаторлар, жеке тұлғалар, құқық-қорғаушы шарттар бойынша кірісінен) – өзіне  2% (2017ж. бастап), 3% (2018ж. бастап), 5% (2019ж. бастап), 7% (2020ж. бастап).

 

Міндетті ай сайынғы жарналар мен ҚР ДСӘДМ медициналық қызметтерді төлеу Комитетінің базасында медициналық қызметтерді сатып алуды топтастыру үшін коммерциялық емес акционерлік қоғамның ұйымдастырушылық-құқықтық нысанында  әлеуметтік медициналық сақтандыру Қоры құрылатын болады. Қордың құрылтайы әрі жалғыз акционері ҚР Үкіметі болмақ.

Әлеуметтік медициналық сақтандыру Қоры жарнасын төлеуден азаматтардың 15 санаты босатылады(халықтың әлеуметтік тұрғыдан осал тобы):

- балалар;

- «Алтын алқа», «Күміс алқамен» марапатталған немесе бұрын «Ардақты ана» атағын алған, сондай-ақ I және II дәрежелі «Ана даңқы» ордендерімен марапатталған көпбалалы аналар;

- Ұлы Отан соғысына қатысушылар мен мүгедектер;

- мүгедектер;

- жұмыссыз ретінде тіркелген адамдар;

- интернат ұйымдарында білім алатын және тәрбиеленетін адамдар;

- техникалық және кәсіби, орта білімнен кейінгі, жоғары білім, сондай-ақ резиндентура нысандағы жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйыдарында күндізгі оқу нысанында оқитын адамдар;

- баланы (балаларды) тууға, жаңа туған баланы (балаларды) асырап алуға байланысты, бала (балалар) үш жасқа толғанға дейін оны (оларды) күтіп-бағу бойынша демалыста жүрген әйелдер;

- жүкті әйелдер, сондай-ақ бала (балалар) үш жасқа толғанға дейін оны (оларды) тәрбиелеп отырған әйелдер;

- зейнеткерлер;

- әскери қызметкерлер;

- арнаулы мемлекеттік қызмет жұмыскерлері;

- құқық қорғау органдарының жұмыскерлері;

-  ең төменгі деңгейдегі қауіпсіздік мекемелерін есептемегенде сот шешімімен ҚАЖ мекемелерінде айыбын өтеушілер;

- уақытша ұстау изоляторлары мен тергеу изоляторларындағы азаматтар да жарна төлеуден босатылады.

 

«Осыған орай, құжатта азаматтарға көрсетілетін медициналық көмектің екі пакеті белгіленіп отыр.

Оның біріншісі, базалық пакет немесе мемлекет тарапынан кепілдендірілген медициналық көмек. Бұл пакет азаматтардың конституциялық құқығын қамтамасыз етуді көздейді және толықтай республикалық бюджет есебінен қаржыландырылады. Сондай-ақ бұл көмек түрлеріне жедел медициналық жәрдем, санитарлық авиация, әлеуметтік мәні бар аурулар, төтенше жағдайларда көрсетілетін медициналық көмектер, жаппай егу секілді бірқатар көмектер жатады.
Екіншіден, міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру жүйесі есебінен қаржыландырылатын қосымша пакет көзделеді. Бұл базалық пакетке кірмейтін қосымша медициналық көмек түрлерін қамтиды. Олардың ішінде амбулаториялық емханалық көмек, стационарлық және оны алмастыратын көмек, жоғары технологиялар қолданылатын медициналық көмек түрлері қамтылады. 

Аталмыш пакетті алу құқығы әлеуметтік медициналық сақтандыру жүйесіне қатысушы ҚР азаматтарына, ҚР аумағында тұрақты өмір сүретін шетелдіктер мен азаматтығы жоқ тұлғаларға беріледі.

 

Ерікті медициналық сақтандыру,жеке немесе жұмыс берушілер ерікті жарналар есебінен қаржыландырылатын медициналық қызметтер жеке пакетін қамтамасыз етеді.

 

 

Азаматтың медициналық сақтандыруы бар-жоғын анықтау үшін медициналық ұйымның қызметкері бірыңғай электрондық деректер базасына азаматтың ЖСН-ін енгізеді.

Егер аударымдар жүргізілетін болса, онда жүгінуші сақтандыру ұсынатын барлық қызмет спектрін пайдалануға құқылы.

Жеке кәсіпкерлер жергілікті салық органдарына тіркелгені жөн.

Жұмысы болмаған жағдайда жұмыспен қамту органдарына тіркеліп, жұмыссыз мәртебесін алуы қажет.

Жұмыссыз ретінде тіркелген азаматтар үшін жарнаны мемлекет енгізеді.

ӘМСҚ-ға аударымдар мен жарналар жинау қалай жүргізіледі?

1. ӘМСҚ жұмысшылар мен жұмыс берушілер тарабынан берілетін жарналар мен аударымдарды, сондай-ақ ТМККК үшін берілетін нысаналы трансферттерді жинақтайды.

2. Қазақстанда қолданылып отырған тәжірибеге сәйкес ӘМСҚ-ға түсетін түсімдерді Мемлекеттік кірістер комитетінің бақылауына беруді бекіту ұсынылып отыр, мұндай тәсіл міндетті қоғамдық сақтандыру жүйесі бар көптеген елдерде қолданылады.

3. Бұл сондай-ақ қосымша жарна жинау желісін құрмай-ақ, қазірдің өзінде орныққан және жұмыс істейтін жүйені, яғни кем дегенде әкімшілік шығыстарды және көп дегенде тиімділікті сақтауға мүмкіндік береді.

4. Мемлекеттік корпорация дербес ұйым ретінде барлық түсімдердің дербестендірілген есебін жүргізетін болады.

5. Мемлекеттік кіріс комитеті мен Мемлекеттік корпорация жүйелері арасында қажетті мәліметтерді ұсына отырып, ақпарат алмасу күнделікті негізде жүзеге асырылатын болады.

 

Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандырулар енгізу қол жетімділік медициналық қызметтердің сапасын және арттыруға жоғарылату мүмкіндік береді. «Бірінші кезекте алғашқы медицинакалық-санитарлық көмек басым дамуы, жеке медицинаны дамуы мен медициналық ұйымдардың арасында жоғарылау бәсекелестік. Сонымен қатар, қорды жасау бейресми төлемдерінің деңгейін төмендетуге мүмкіндік туғысады».

МӘМС негізгі жүйесінің принциптері:

·     ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ ПЕН ТЕНДІК:

·     МӘМС оның табысы медициналық қызметтер көрсетулердi бiртұтас

құқықтың әрбір сақтандырылған адамына өлшемдерге берiледi және төленген оларға жарналарының тиiстi қосындылар беріледі;

Кем мұқтаж көп мұқтаж құралдарға және көмекке қайта бөлу МӘМС мүмкіндік береді, осылайша мүмкіндіктерін жоғарылата, кім үшін шектелген мөлшерін кірістер, нашар денсаулық немесе шағын бюджетпен тұратын өңірлерде .

·     ӘДІЛДІК:

·     жарна мөлшерлері МӘМС қатысушы төлем қабілеттілігі тәуекел болады, яғни оның табысына пропорционалды;

·     кімде төлеуге мүмкіндігі жоқ- бюджеттен мемлекет төлейді (15 санат).

·     ӘМБЕБАПТЫЛЫҚ:

·     тиімді қызмет ету үшін жүйе үшін міндеті болуы барлығы құқықсыз

міндеттіболуға тиісті.

тиімді жұмыс істеуі үшін жүйесі үшін міндетті болуы тиіс барлық құқық қатыстырудан бас тарту

ӘлМСҚ қызметінің айқындылығы мыналар арқылы жүзеге асырылады:

  • Жарналар мен қаражат түсуінің күнделікті мониторингі

 

  • Көрсетілген медициналық қызметтердің күнделікті мониторингі;

 

  • Қаражатты пайдалану туралы стандартты есепті уәкілетті органға ұсыну (ДСӘДМ, ҚМ, Үкіметке, Есеп Комитетіне);

 

  • Қоғамға жыл сайын жылдық есепті жариялау (қысқаша газеттерде, толық вебсайтта және жеке БАҚ басылымдарда)
  • ӘлМСК веб-сайтын жүргізу, орналастырылған:

-         ӘлМСҚ-ның стратегиялық құжаттары (5 жылға даму стратегиясы, қысқа мерзімдік кезеңге даму жоспары, жылдық жоспар)

 

-         Сақтандырылған ақпарат:

 

·        жалпы (құқық, міндеттер, мүмкіндіктері, жаңалықтар, қызмет көрсету шарттары, тарифттер және т.б.)

 

·        дара жеке кабинет арқылы – пациентке міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру қорына есеп беру жарналардың төлеушісіне мен тұтынушыға қызмет көрсету.

-         Жеткізушілердің ақпарат (НПА, сатып алу ережесі; тарифтер: жеткізушілермен шарттардың мазмұны, қаржылық деректер; жеткізушілердің нәтижелерін бақылау; әр түрлі жоспарлары – сатып алу мен бақылау)

-         Әр түрлі анализдердің нәтижелері, медициналық көмек көрсету саласында шолулар мен зерттеулер

·        Жеткізушүлердің рентингі жариялау (вебсайтта, газетте)

·        Күрделі сұрақтар немесе жоспарланатын жаңалықтарды талқылау үшін мүдделі тараптармен тұрақты және мақсатты кездесулер (жеткізушілер өкілдермен, ұйымдардың пациенттермен)

Болжамды нәтижелер

ХАЛЫҚ ҮШІН

·        Сапалы медициналық көмектің қолжетімділігі

·        Халыққажеттілігінесай денсаулық сақтау жүйесі

·        денсаулығын жақсарту, өмір сүру ұзақтықтығын арттыру

·        амбулаториялық дәрі-дәрмекпен қамтамасыз етуді кеңейту

·        Денсаулық сақтаудағы бейресми төлемдер деңгейінің төмендеуі

 

  МЕМЛЕКЕТТІК ҮШІН

·        Медициналық көмекпен әмбебап / жалпыға ортақ қамту

·        Азаматтардың ортақ жауапкершілігі

·        Тұтыну көлемдерін теңгерімдеуге мүмкіндік беретін денсаулық сақтаудың қаржылық – тұрақты жүйесі

·        Денсаулық сақтаудың нарықтық тетіктерін жетілдіру

·         Жеке денсаулық сақтауды және денсаулық сақтау индустриясын дамытуға ынталандыру (қосымша жұмыс орындары және технологиялар)

·        Қаржы ресурстарын пайдалану тиімділігін арттыру

·        Ресурстарды қолдану бойынша қоғам алдындағы есептілік

 

ҚЫЗМЕТ БЕРУШІЛЕР ҮШІН

·        Қызметтің тиімділігіне сәйкес тұрақты қаржыландыру

·        Басқару және менеджменттің жаңа корпаративтік тәсілдерін енгізуді ынталандыру

·        Еңбекақы төлеу жүйесін жетілдіру: бәсекеге қабілетті жалақы алу мүмкіндігі

·        Жаңа медициналық технологиялары енгізу. Түпкілікті нәтижеге бағдарлық

·        Негізгі құралдарды уақтылы жаңарту

Ақпараттық технологияларды дамуы


хат жіберу